Uchwała - wprowadzenie zmian w statucie Szkoły Podstawowej nr 11 im. Mikołaja Kopernika w Tczewie

Uchwała Nr 01/2019/2020
Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 11 im. Mikołaja Kopernika w Tczewie
z dnia 03-04-2020 r.
w sprawie: wprowadzenia zmian w statucie Szkoły Podstawowej nr 11 im. Mikołaja Kopernika w Tczewie
Na podstawie:
art. 82 ust. 2 w związku z art. 80 ust. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm.);
uchwala się co następuje:
§ 1.
W statucie Szkoły Podstawowej nr 11 im. Mikołaja Kopernika w Tczewie wprowadza się następujące zmiany:
- W §24 dodaje się pkt 1-9 w brzmieniu:
1) przekazuje uczniom, rodzicom i nauczycielom informację o sposobie i trybie realizacji zadań tej jednostki w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania;
2) koordynuje współpracę nauczycieli z uczniami lub rodzicami, uwzględniając potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze;
2) ustala, we współpracy z nauczycielami, tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach klas (semestrów) oraz na zajęciach realizowanych w formach pozaszkolnych, uwzględniając w szczególności:
a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
c) możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,
d) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć;
4) ustala, we współpracy z nauczycielami, sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach;
5) ustala warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny, o których mowa w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197), a także warunki i sposób zaliczania zajęć realizowanych w formach pozaszkolnych;
6) ustala sposób dokumentowania realizacji zadań jednostki systemu oświaty;
7) wskazuje, we współpracy z nauczycielami, źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać;
8) zapewnia każdemu uczniowi lub rodzicom możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazuje im informację o formie i terminach tych konsultacji;
9) ustala z nauczycielami potrzebę modyfikacji odpowiednio zestawu programów wychowania przedszkolnego i szkolnego zestawu programów nauczania.”;
- W §5 po ust. 12 dodaje się ust. 13 i 13a w brzmieniu:
„13. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły czynności Rady Pedagogicznej mogą być podejmowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) lub za pomocą innych środków łączności,
13a.Treść podjętej w ten sposób czynności powinna być utrwalona w formie odpowiednio protokołu, notatki, adnotacji lub w inny sposób.”;
- W § 24 dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
1. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 szkoła organizuje realizacji zadań z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań, w szczególności
2. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności:
1) z wykorzystaniem:
a) materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania pod adresem www.epodreczniki.pl,
b) materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych,
c) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii,
d) innych niż wymienione w lit. a–c materiałów wskazanych przez nauczyciela;
2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;
3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem;
4) przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu – w przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną, wczesnym wspomaganiem rozwoju, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi.”;
WSO
W okresie funkcjonowania realizacji zadań szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość ocenianie bieżące:
1) oceny bieżące z poszczególnych przedmiotów powinny, w jednakowym stopniu dotyczyć wiadomości i umiejętności;
2) oceny bieżące ustala się na podstawie:
a) odpowiedzi ustnych – przekazanych za pomocą wideokonferencji lub rozmowy telefonicznej, czatu, smsa, emaila itp.;
b) prac pisemnych – przekazanych za pomocą emaila, smsa;
c) prac domowych przekazanych za pomocą emaila, smsa;
d) sprawdzianów obowiązkowych pisemnych – przekazanych za pomocą formularzy i testów elektronicznych, liczba takich sprawdzianów z jednego przedmiotu w ciągu roku nie może przekraczać 6 w roku szkolnym,
e) powyższe nie dotyczy sprawdzianów z j. polskiego i matematyki. Nauczyciele tych przedmiotu przyjmują osobne formy sprawdzianów pisemnych,
f) sprawdzianów obejmujących niewielką ilość materiału (do 3 lekcji) tzw. kartkówki – przekazanych za pomocą formularzy i testów elektronicznych,,
g) umiejętności korzystania ze źródeł informacji,
h) wykonywania doświadczeń,
i) systematycznej aktywności na zajęciach,
j) innych, ustalonych przez nauczycieli przedmiotów.”;
§2.
Zmiany w Statucie Szkoły zostały uchwalone na zebraniu Rady Pedagogicznej w dniu 03-04-2020 r.
§3.
Zobowiązuje się dyrektora do opracowania i opublikowania jednolitego tekstu statutu.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Opublikowano: 04 kwietnia 2020 11:45
Kategoria: Prawo szkolne
Wyświetleń: 1649