Uchwała - wprowadzenie zmian w statucie Szkoły Podstawowej nr 11 im. Mikołaja Kopernika w Tczewie

Uchwała Nr 01/2019/2020

Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 11 im. Mikołaja Kopernika w Tczewie

 

z dnia 03-04-2020  r.

 

w sprawie: wprowadzenia zmian w statucie Szkoły Podstawowej nr 11 im. Mikołaja Kopernika w Tczewie

 

Na podstawie:

art. 82 ust. 2 w związku z art. 80 ust. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm.);

uchwala się co następuje:

 

§ 1.

 

W statucie Szkoły Podstawowej nr 11 im. Mikołaja Kopernika w Tczewie wprowadza się następujące zmiany:

  1. W §24 dodaje się pkt 1-9 w brzmieniu:

1) przekazuje uczniom, rodzicom i nauczycielom informację o sposobie i trybie realizacji zadań tej jednostki w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania;

2) koordynuje współpracę nauczycieli z uczniami lub rodzicami, uwzględniając potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju lub uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze;

2) ustala, we współpracy z nauczycielami, tygodniowy zakres treści nauczania do zrealizowania w poszczególnych oddziałach klas (semestrów) oraz na zajęciach realizowanych w formach pozaszkolnych, uwzględniając w szczególności:

a) równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,

b) zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,

c) możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,

d) łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,

e) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć;

4) ustala, we współpracy z nauczycielami, sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach;

5) ustala warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny, o których mowa w rozdziale 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197), a także warunki i sposób zaliczania zajęć realizowanych w formach pozaszkolnych;

6) ustala sposób dokumentowania realizacji zadań jednostki systemu oświaty;

7) wskazuje, we współpracy z nauczycielami, źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym materiały w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać;

8) zapewnia każdemu uczniowi lub rodzicom możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazuje im informację o formie i terminach tych konsultacji;

9) ustala z nauczycielami potrzebę modyfikacji odpowiednio zestawu programów wychowania przedszkolnego i szkolnego zestawu programów nauczania.”;

  1. W §5 po ust. 12 dodaje się ust. 13 i 13a w brzmieniu:

„13. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły czynności Rady Pedagogicznej mogą być podejmowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344) lub za pomocą innych środków łączności,

13a.Treść podjętej w ten sposób czynności powinna być utrwalona w formie odpowiednio protokołu, notatki, adnotacji lub w inny sposób.”;

 

  1. W § 24 dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

1.  W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 szkoła organizuje realizacji zadań z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań, w szczególności

2. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności:

1) z wykorzystaniem:

a) materiałów i funkcjonalności Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania pod adresem www.epodreczniki.pl,

b) materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych,

c) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii,

d) innych niż wymienione w lit. a–c materiałów wskazanych przez nauczyciela;

2) przez podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia;

3) z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem;

4) przez informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu – w przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną, wczesnym wspomaganiem rozwoju, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi.”;

 

WSO

 

W okresie funkcjonowania realizacji zadań szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość ocenianie bieżące:

1) oceny bieżące z poszczególnych przedmiotów powinny, w jednakowym stopniu dotyczyć wiadomości i umiejętności;

2) oceny bieżące ustala się na podstawie:

a) odpowiedzi ustnych – przekazanych za pomocą wideokonferencji lub rozmowy telefonicznej, czatu, smsa, emaila itp.;

b) prac pisemnych – przekazanych za pomocą emaila, smsa;

c) prac domowych przekazanych za pomocą emaila, smsa;

d) sprawdzianów obowiązkowych pisemnych – przekazanych za pomocą formularzy i testów elektronicznych, liczba takich sprawdzianów z jednego przedmiotu w ciągu roku nie może przekraczać 6 w roku szkolnym,

e) powyższe nie dotyczy sprawdzianów z j. polskiego i matematyki. Nauczyciele tych przedmiotu przyjmują osobne formy sprawdzianów pisemnych,

f) sprawdzianów obejmujących niewielką ilość materiału (do 3 lekcji) tzw. kartkówki – przekazanych za pomocą formularzy i testów elektronicznych,,

g) umiejętności korzystania ze źródeł informacji,

h) wykonywania doświadczeń,

i) systematycznej aktywności na zajęciach,

j) innych, ustalonych przez nauczycieli przedmiotów.”;

 

§2.

 

Zmiany w Statucie Szkoły zostały uchwalone na zebraniu Rady Pedagogicznej w dniu 03-04-2020 r.

§3.

 

Zobowiązuje się dyrektora do opracowania i opublikowania jednolitego tekstu statutu.

 

§ 4.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia

Opublikowano: 04 kwietnia 2020 11:45

Kategoria: Prawo szkolne

Wyświetleń: 1649

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa nr 11 im. Mikołaja Kopernika

Realizacja: Superszkolna.pl